Hoeveel jaarinkomen moet worden aangegeven Wie moet worden belast? Voorwaarden belastingaangifte Maleisië 2026

Voordat u de stappen voor het indienen van een belastingaangifte begrijpt, moet u eerst weten of u voldoet aan de belastingaangiftedrempel?

MaleisiëHoeveel moet het jaarinkomen belast worden?

Moet ik belastingaangifte doen als ik werkloos ben of geen baan heb?

Als u al aangifte heeft gedaan, ook al bent u op dit moment niet in loondienst, dan is het raadzaam door te gaan met aangifte doen, anders wordt u in de toekomst opgespoord.

  • Aangezien dit slechts een belastingaangifte is, hoeft u voor het indienen van een belastingaangifte niet per se belasting te betalen.
  • Als u aangifte doet, zijn uw persoonlijke gegevens duidelijk en komen de autoriteiten niet naar u toe.
  • Bij het indienen van belastingaangiften in Maleisië hoeft u alleen RM0 voor inkomen in te vullen op formulier BE.

Als je niet eerder hebt gewerkt, maar nu wel werkt en inkomen hebt, heeft het bedrijf je een EA-formulier verstrekt en moet je belastingaangifte doen.

Belastingaangifte Maleisië, voorwaarden voor belastingbetaling

U moet belasting indienen en betalen als u:

  1. Uw jaarinkomen, na aftrek van CPF, is RM34,000 of hoger (ongeveer RM2,833.33 per maand).
  2. U verbleef tijdens het belastingjaar minimaal 182 dagen in Maleisië.
  • Individuele aangiften inkomstenbelasting in Maleisië beginnen meestal in het eerste kwartaal van het volgende jaar.
  • Met andere woorden, de belasting die u in 2025 aanvraagt, is gebaseerd op uw inkomen in 2024.
  • De belastingaangifteperiode die door de Inland Revenue Board van Maleisië wordt gegeven, is over het algemeen slechts een paar maanden.
  • Je hebt maar een paar maanden de tijd om je aangifte inkomstenbelasting in te vullen, dus je moet alle loonstrookjes, EA-formulieren en fiscaal aftrekbare bonnetjes vooraf bewaren.
  • Als u uw belastingaangifte na de deadline indient, krijgt u een boete.
  • U kunt ook worden bestraft als u uw inkomen te weinig rapporteert of uw belastingaftrek te hoog aangeeft, dus wees eerlijk.

Maleisische aangiften inkomstenbelasting kunnen online worden ingediend via het ezHASIL-platform van LHDN, of persoonlijk bij een LDHN-filiaal.

Wie moet belastingaangifte doen?

  • Arbeidsmigranten of werkgevers kunnen vanaf 2025 maart 3 hun inkomen voor 1 aangeven.
  • De deadline om formulier E in te dienen is 3 maart;
  • De deadline voor BE is 4 april;
  • De deadline voor formulieren B en P is 6 juni.
  • De deadline voor indieners van BT-, M-, MT-, TP-, TF- en TJ-formulieren (niet-handelaar) is 4 april;
  • De deadline voor het indienen van de belastingaangifte is 6 juni!

Maleisië LHDN officiële belastingaangifte tijdlijn

Het volgende is het officiële tijdschema voor de aangifte inkomstenbelasting van LHDN Malaysia▼

Hoeveel jaarinkomen heb ik nodig om belastingaangifte in te dienen? Wie moet belastingaangifte doen in Maleisië? Voorwaarden [jaar]

Officiële aangifte inkomstenbelasting LHDN, formulier 2

  • Of u nu werkt of een bedrijf runt, de belangrijkste dingen die niet kunnen worden genegeerd voor fiscale zekerheid zijn "uw belastingaangifte doen" en "uw belastingen betalen".
  • Vanaf 2025 maart 3 moet de inkomstenbelasting 1 worden aangegeven!
  • Te laat wordt beboet!

Hieronder volgen de deadlines voor het indienen van belastingaangiften in Maleisië :

  1. Formulier E - Het bedrijf rapporteert aan de belastingdienst het brutoloon van zijn werknemers voor het jaar. – vóór 3 maart
  2. Formulier BE – persoonlijk deeltijds inkomen, geen bedrijf. – Voor 4 april
  3. Formulier B – persoonlijke zaken, clubs, enz. – vóór 6 juni
  4. Formulier P – Partnerschap – Voor 6 juni
  • *Gebruik e-Filling om een ​​extra deadline voor belastingaangifte van 15 dagen te krijgen.

Tarief van de personenbelasting in Maleisië▼

Maleisische tarieven voor de persoonlijke inkomstenbelasting

Hoe dien ik mijn belastingaangifte in in Maleisië?

Maleisische belastingaangiften moeten eerst worden aangevraagd voor Nombor Pin

Hoe krijg ik een Nombor-pin voor een online belastingaangifteaccount?

Stap 1: Bezoek de officiële website van LHDNM Maklum Balas Pelanggan ▼

Stap 2: Klik op “Permohonan Nombor PIN e-Filling” ▼

Stap 2: Klik op “Permohonan Nombor PIN e-Filling” 

Stap 3: Dien uw persoonlijke inkomstenbelasting in: Klik op "Borang CP55D" om het formulier te downloaden ▼

Stap 3: Dien uw persoonlijke inkomstenbelasting in: Klik op "Borang CP55D" om het formulier te downloaden.

Stap 4: Klik op “Seterusnya” ▼

Stap 4: Klik op "Seterusnya" 

Stap 5: Vul de basisgegevens in ▼

Stap 5: Vul de basisgegevens in.

Stap 6: Upload het volledig ingevulde Borang CP55D-formulier.

Stap 7: Klik op " Verzenden " om de aanvraag in te dienen ▼

Stap 7: Klik op "Verzenden" om uw aanvraag in te dienen. 

Stap 8: U ontvangt een 16-cijferige pincode voor het elektronisch invullen van formulieren.

Stap 9: Bezoek de ezHasil-website

Klik op Inloggen Kali Pertama ▼

Stap 9: Bezoek ezHasil en klik op Inloggen Kali Pertama

Stap 10: Voer uw e-FILING PIN-nummer in en volg de stappen om uw elektronische belastingaangifte te voltooien. ▼

Stap 10: Voer uw e-FILING PIN-nummer in en volg de stappen om de elektronische belastingregistratie te voltooien.

Stap 11: Log in op uw e-FILING-account

Stap 12: Selecteer uw Borang-inkomstenbron voor de belastingaangifte:

  • e-BE = deeltijdwerker
  • eB= zakenmensen

Stap 13: Vul het e-Borang-formulier in. U kunt de volgende handleiding raadplegen voor het invullen van het e-Filing-formulier voor uw inkomstenbelastingaangifte ▼

Stap 14: Vul de informatie in volgens het project en rond het af.

发表 评论

您的邮箱地址不会被公开。必填项已用*标注

Scroll naar boven